جیمی نوترون پسر نابغه | Jimmy Neutron: Boy Genius
سینمایی مدت زمان: 82 دقیقه سال تولید: 2001

دانلود انیمیشن جیمی نوترون پسر نابغه با دوبله فارسی Jimmy Neutron: Boy Genius

دانلود کارتون جیمی نوترون دوبله فارسی

در انیمیشن جیمی نوترون پسر نابغه ، «جیمز آیزاک نوترون» یک پسر بچه‌ی 10 ساله نابغه است. او عاشق علم و اختراع وسیله‌های مدرن است. در اتاق خوابش او وسیله‌های زیادی اختراع کرده که در کارهایش به او کمک می‌کنند. مثلا وسیله‌ای که تخت خوابش را مرتب کند یا وسیله‌ای به صورت خودکار برایش مسواک بزند و یا بند کفشش را ببندد. البته همه‌ی اختراعاتش هم خوب کار نمی‌کنند و گاهی او جلوی دوستان و همکلاسی‌هایش خجالت‌زده می‌شود. دوست نزدیک او «کارل» است و تقریبا بقیه‌ی همکلاسی‌هاش از او خوششان نمی‌آید.

جیمی باهوشِ انیمیشن جیمی نوترون پسر نابغه از تستر خانه یک ماهواره ساخته و آن را به فضا پرتاب کرده است و منتظر جواب فضایی‌ها است. در فضا، اهالی سیاره‌ی یولک پیام جیمی را دریافت کرده و آن را ردیابی می‌کنند. جیمی که در جلب رضایت مادرش برای رفتن به نمایشگاه ناموفق بوده، آرزو می‌کند که کاش پدر و مادرها نبودند. فضایی‌ها این حرف را می‌شنوند و همه‌ی بزرگسالان را با خود می‌برند. بچه ها در ابتدا خیلی خوشحال می‌شوند و جشن می‌گیرند اما بعد از گذشت یک روز متوجه می‌شوند که چقدر به پدر و مادرهایشان احتیاج دارند. جیمی نوترون حالا باید فکرش را به کار بیاندازد و برای نجات همه پدر و مادرها کاری کند.

کارگردان انیمیشن جیمی نوترون پسر نابغه یعنی John A. Davis ایده‌ی ساخت این انیمیشن را از سال 1980 در سر داشت و برای آن فیلمنامه نوشت. سال 2000 با همکاری نیکلودیون ساخت این انیمیشن شروع شد. انیمیشن جیمی نوترون پسر نابغه در دسامبر 2001 اکران شد و بازخوردهایی خوبی دریافت کرد. این انیمیشن در جوایز اسکار با انیمیشن شرکت هیولاها و انیمیشن شرک در بخش بهترین عنوان انیمیشنی سال رقابت کردند و در نهایت جایزه به انیمیشن شرک رسید. با این حال، به دلیل موفقیت گیشه‌ای و استقبال مردم از جیمی نوترون ، دیویس چند سال بعد سریالی با عنوان «ماجراهای جیمی نوترون پسر نابغه» را در 3 فصل (64 قسمت) ساخت.

شما می توانید علاوه بر این انیمیشن، کلیه قسمت های انیمیشن جذاب شرک از جمله انیمیشن شرک 4 را نیز در وب سایت ویزور تماشا کنید.