شهر اشباح | Spirited Away
سینمایی مدت زمان: 125 دقیقه سال تولید: 2001

دانلود انیمیشن شهر اشباح با دوبله فارسی Spirited Away

انیمیشن شهر اشباح یا شهر ارواح از آثار «هایائو میازاکی» کارگردان بزرگ آثار انیمیشنی است. از آثار دیگر این کارگردان، «قلعه متحرک هاول»، «شاهزاده مونونوکه»، «همسایه من توتورو» است که همگی از محبوبیت جهانی برخوردار هستند. در سال 2016 این انیمیشن در رده‌ی چهارم بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم به انتخاب منتقدان سراسر دنیا قرار گرفت.

در انیمیشن شهر اشباح داستان از این قرار است که دختری 10 ساله به نام «چیهیرو» با والدینش در حال نقل مکان به شهری حومه‌ای هستند. او از اینکه از دوستان و مدرسه و محله مورد علاقه‌اش دور می‌شود بسیار ناراحت است و در طول مسیر با پدر و مادرش صحبت نمی‌کند. بعد از مدتی، پدرش که از رانندگی کردن خسته شده است وارد تونلی می‌شود که آن طرفش یک جنگل سرسبز و یک معبد قرار دارد. آنها در گوشه‌ای پارک می‌کند تا استراحت کنند.

از بیرون معبد بوی غذاهای خوشمزه به مشام می‌رسد. آنها بو را دنبال می‌کنند و به یک بازار پر از خوراکی می‌رسند. غذاهای بسیاری پخته شده و آماده هستند اما هیچکس در آنجا نیست. پدر و مادر چیهیرو به یک رستوران وارد می‌شوند و شروع به غذا خوردن می‌کنند. چیهیرو عقیده دارد این کار اشتباه است اما آنها می‌گویند که بعد از سیر شدن، پول غذاها را روی میز می‌گذارند. چیهیرو آنها را همراهی نمی‌کند و می‌رود تا دور و اطراف را قدم بزند. هنگام غروب او متوجه می‌شود تبدیل به یک روح شده و در حال ناپدید شدن است. پدر و مادرش هم تبدیل به دو خوک چاق شدند و هنوز هم مشغول خوردن هستند. حالا چیهیرو باید برای نجات جان خود و والدینش کار بکند...

انیمیشن شهر اشباح Spirited Away با نام دیگر شهر ارواح محصول کمپانی Studio Ghibli است و با نام اصلی «غیب شدن سن و چیهیرو» در مارس سال 2003 اکران شده است. یعنی در همان سالی که انیمیشن در جستجوی نمو اکران شد. این انیمیشن نیز مانند در جستجوی نمو بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در میان مردم بسیار محبوب شد. به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان، انیمیشن شهر ارواح بهترین انیمیشن تمام ادوار است. این انیمیشن در فهرست برترین فیلم‌های وبسایت imdb رتبه‌ی 28 را دارد و برنده‌ی 58 جایزه سینمایی از جمله اسکار بهترین انیمیشن سال شده است. امیدواریم از تماشای انیمیشن شهر اشباح دوبله فارسی در ویزور کیدز لذت ببرید.

اگر به تماشای انیمیشن های 2020 هم علاقه‌مندید می‌توانید این انیمیشن های جذاب مانند ناجیان اژدهاسوار : راز موسیقی اژدر ، به پیش، انیمیشن شمال حقیقی ، ایوان بی نظیر، جزیره لاروا و ... را نیز با بالاترین کیفیت در وب سایت ویزور تماشا کنید.

نقد و بررسی

۹۹/۰۳/۲۱
عالی خیلی قشنگ و بسیار با کیفیت بالا حتما نگاه کنید و همینجا از عوامل این انیمیشن زیبا تشکر می کنم و دست مریزاد می گم و بابت برنامه ی خوبتون ویزور کیدز ممنون

ثبت نقد جدید

برای ثبت نقد باید وارد سایت شوید.